вторник, 1 ноября 2016 г.

Розробка уроку «Чим може пишатися українець»


Тема: «Чим може пишатися українець»
Мета: закріплювати знання учнів про поняття «Батьківщина» і «батьківщина», «патріот»; розрити зміст понять Конституція України, права і обов’язки громадянина, розширити знання учнів про державні символи України (герб, прапор, гімн); викликати в учнів зацікавленість історією свого народу, постатями видатних українців, історією боротьби українського народу за свободу і незалежність, історією рідного краю; вчити дітей усвідомлювати себе громадянином, патріотом України, висловлювати почуття гордості за свою Батьківщину, бажання стати на її захист; виховувати в учнів патріотичні почуття, національну свідомість, гордість та шанобливе ставлення до героїв – захисників незалежної України; викликати прагнення  бути справжнім патріотом рідної землі.

Обладнання: записи пісень,презентація, таблиці з прислів’ями, святково прикрашена дошка.
Хід уроку

І Організаційний момент
Учитель. 
Добрий день, мої милі діти,
ви підросли і змужніли у нас.
Будемо вчитись, дружити, радіти
й називатись 4 клас.
Я сьогодні всіх щиро вітаю
в нашій школі, у дружній сім’ї,
і міцного здоров’я бажаю
й щастя-радості, любі мої. 

Я рада  вітати у нашій класній родині та, хай ваші зірочки яскраво сяють на зоряному небі країни знань. 


ІІ. Повідомлення теми і мети уроку
Сьогодні ми з вами поведе­мо мову про найдорожче серцю кожної людини. Нехай тему нашої розмови вам підкажуть рядки вірша
Красивий, щедрий, рідний край
І мова наша - соловїна.
Люби, шануй, оберігай
Усе, що зветься  …     (Україна).
   2. Наша держава – одна з найбільших країн у Європі. Щасливі ми, що народилися і живемо в Україні. Тут жили наші прадіди, живуть батьки, тут корінь українського народу. І де б не були, скрізь відчуваємо поклик рідної землі, хвилюємося аж до сліз, зачувши рідне слово, вслухаємось у чарівні мелодії пісень, вбираємо в себе ніжні звуки української мови. Україна – це наша історія. Бо поки ми пам’ятаємо історію свого народу, ми існуємо, як нація. Від розуміння і любові кожного з нас залежатиме, яким буде майбутнє України.
ІІІ. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу
1.                Асоціативний кущ  «Україна»
2.                Бесіда «Що для кожного з вас Україна?»
   ( Україна – це рідний дім, рідне село, мелодійна, ніжна мова, вишиванки, верба і калина…).
3.                В кожної людини є своя маленька батьківщина – це її домівка, вулиця, село, що є частиною великої Батьківщини.
-                     Яке місце на нашій планеті вважається найкращим?
-                     Але чому ж так ніжно тріпоче серце при згадці про старе дерево чи скромні квіточки. що ростуть біля батьківського порогу? Мабуть тому, що серце приростає саме до рідної землі, яка випестила тебе і яку ти зігрів своїми руками. І так буває завжди – любов до великого і безмежного починається з любові до малого. Рідний куточок землі стає для людини найкрасивішим та наймилішим.
-                     Ми часто чуємо словосполучення «рідна земля», «рідний край». Що означають вони?  Послухаємо вірші: ( розповідають діти)



1.     Поле широке, небо високе
В променях сонця сія.
Верби. Калина… В даль пісня лине –
То Україна моя.
2.     Є у всіх одна країна,         
Найрідніша нам усім.
То прекрасна Україна,
Нашого народу дім.
3.     Моя Україно, тебе я кохаю –
Тут дім мій, тут друзі живуть.
Тут мовою рідною пісня лунає
І мальви по селах цвітуть.

5.Україно, земле рідна,
Земле сонячна і хлібна,
Ти навік у нас одна,
Ти, як мати, найрідніша,
Ти з дитинства наймиліша,
Наша отча сторона.



4.     У рідному краї і серце співає,
Лелеки здалека нам весни несуть,
У рідному краї і небо безкрає,
І ріки-потоки, мов струни течуть.

6. Одна Батьківщина, і більш не буває.
Місця, де родилися, завжди святі.
Хто рідну оселю свою забуває,
Той долі не знайде в житті.


- Так, рідну країну називають з повагою Батьківщиною. Навіть, пишуть цю назву  з великої літери, бо вона дійсно одна в кожної людини.
- Але є ще в кожної з вас і своя маленька “батьківщина”, місце, де ви народились. (Діти називають свої малі “батьківщини”.)
- Як називають людину, яка любить свій народ, свою Батьківщину? (Патріот.)
- Які риси повинен мати патріот? (Дотримуватися статей Конституції України, з повагою ставитися до державних символів України: прапору, гербу і гімну, бережливо ставитися до природи рідного краю, культурної спадщини українського народу,
Гра «Збери прислів’я» ( Зі слів, треба скласти прислів’я та пояснити їх.)
ЛЕГЕНДА
Не тільки людина, не тільки сімя мають властиві їм ознаки – такі зворушливі й неповторні. Кожна держава також має свої розпізнавальні символи. Це прапор і гімн.
З глибини віків дійшла до нас ось така легенда. Жила собі жінка. І мала вона трьох синів. Сини зростали чесними, сміливими, дуже любили свою неньку і готові були віддати за неї своє життя.
Виросли сини і розійшлися по світах, прославляючи свою матір. Найстаршому матір подарувала на згадку про себе золоту корону з трьома промінцями. Корона зігрівала людей, вела вперед, показувала шлях до кращого життя. За цю трипроменеву корону люди дали першому синові ім’я Тризуб. 
Середньому сину мати дала в дорогу блакитно жовтий одяг. Сміливий і сильний був середній син, і прославив він свою матір добрими звитяжними (героїчними) вчинками. Люди запам’ятали його і назвали Прапором.
А найменший син отримав у дарунок від матері соловейків голос. І де б він не був, усюди лунала його дзвінка урочиста пісня. За цей голос і величний спів люди дали йому імя Гімн.
Так і донині по всьому світу золотий тризуб, синьо-жовтий прапор і урочистий гімн прославляють рідну неньку – Україну.
Вони стали державними символами України.
Загадки


Синє небо, жовте жито,
Цю святиню знають діти (Прапор)

Коли звучить він, всі встають,
До серця руку прикладають,
І в голос, й подумки співають,
І Україну прославляють (Гімн)

Знак держави головний –
всяк його повинен знати.
Воля, слава, сила в нім. –
То ж попробуй відгадати. (Герб)


Гра «Я вважаю себе українцем, якщо я …»
На слайдах допоміжні запитання для учнів:
- Як називається основний закон України? (Дотримуюсь статей Конституції України).
- Які символи Української держави ти знаєш? (З повагою ставлюсь до державних символів України: прапору, гербу і гімну).
- Якою є державна мова в Україні? І як треба до неї ставитися? (Намагаюсь досконало оволодіти державною мовою – українською, намагаюсь боротись за її чистоту).
- Не  забувайте про ставлення до природи рідного краю, культурної спадщини (пам’ятники, музеї, ...)  (Бережливо ставлюсь до природи рідного краю, культурної спадщини українського народу).
Послухайте правила, які повинен знати і завжди виконувати кожен із нас.
·                   Звучить Гімн – потрібно встати, гордо й голосно співати.
·                   Біля Прапора зупинись, честь віддати не лінись.
·                   Конституцію потрібно вчити, за її законами жити.
Слово учителя Заслухавши Ваші варіанти відповідей, нам вдалося створити образ патріота України, і я сподіваюсь, що це творче завдання буде у майбутньому спонукати кожного з Вас ставати кращим, плекати в собі найкращі риси патріота в ім’я майбутнього нашої Батьківщини, у єдиній країні.
Виростайте і живіть
Для добра і слави,
Як святиню бережіть
Символи держави.

Слухання оповідання «Дідусева заповідь»
ДІДУСЕВА ЗАПОВІДЬ
Я навчаюсь у четвертому класі. На почесному місці в нас портрет мого дідуся Павла. Під портретом напис: „Він віддав своє життя за Батьківщину”.
Із розповідей мами, бабусі я знаю, що дідусь мій був розвідник. Він поліг смертю героя далеко на Заході, в Карпатських горах.
Наближався день пам’яті мого дідуся. Щороку в цей день бабуся приносить до дідусевого портрета букет квітів. А цієї весни і я виплекав білі квіточки абрикоси й поніс їх раненько в школу. У школі ще нікого не було. Я поставив квіти біля портрета. Сів за парту. Коли це бачу: дідусь усміхнувся.
Дідусю, - попросив я, - скажіть, будь ласка, ким мені бути? Мені й льотчиком хочеться стати, й агрономом, і лікарем. Ким мені бути?
Будь патріотом, - почув я голос дідуся. Це найголовніше.
Запитання для обговорення:
Чи згоден ти із відповіддю онукові?
Як треба ставитись до своєї Батьківщини? Чому?
Яку заповідь залишив тобі твій дідусь, прадідусь (бабуся або прабабуся)? Чому вони тебе навчають чи навчали?
Чи гордяться  твої рідні тим, що вони є українцями? Чому?
  З яким почуттям ти хотів би носити це горде звання – українка (українець)? Чому? Чим ти можеш пишатись як українець (українка)?
ІV Закріплення та узагальнення нового матеріалу

Українська земля пройшла війни та мир, поразки та перемоги, пишалася вірними синами та доньками, чарувала світ своїми запашними паляницями та мелодійними піснями. Вона була і залишається вірною матір'ю українців, які свято шанують і люблять її.
Тільки людина з добрим і чуйним серцем, роботяща і вольова може бути справжнім патріотом і громадянином своєї держави, по-справжньому любити і захищати, відстоювати її інтереси і приносити велику користь Що більше буде зроблено для цього сьогодні, то краще житимемо завтра, і будемо гідними називати себе українцями. Бо, як сказано в Біблії, «...хто шукає, той завжди знаходить, а хто вірить, тому по вірі його і воздається». Хай Бог допомагає нам творити своє майбутнє своїм розумом, своїми руками і серцями.
Музика посилюється
Учитель. Молюсь за тебе, Україно,
Молюсь за тебе кожен час,
бо ти у нас одна-єдина, -
Писав в своїх віршах Тарас.
Молюсь,- казав він, щоб у тебе
Не було між людьми війни,
Щоб завжди було чисте небо
На нашій стомленій землі.
Щоб завше у садку смерека
Весняним квітом під вікном цвіла
І прилітали з вирію лелеки,
Щоб гомін хвиль послухати Дніпра!
Відео «Молитва За Україну»
V. Підбиття підсумку уроку.
Ви - майбутнє України. Тож своїми знаннями, працею, здобутками підносьте її культуру. Будьте гідними своїх предків, любіть рідну землю, бережіть волю і незалежність України, поважайте наш народ і нашу мелодійну мову.

Ми Єдина країна! Незважаючи на усі негаразди, що відбуваються зараз, всі ми прагнемо одного - миру, спокою, міцної та квітучої держави та чистого неба над головою.

Комментариев нет:

Отправить комментарий